שאלות ותשובות בנושא קידום אתרים

קידום אתרים אורגני בגוגל הוא בעצם התאמת מבנה האתר להנחיות של גוגל שלפיהם הוא מדרג את האתרים.

קידום אתרים נעשה On-site כלומר בתוך האתר 

וגם Off-site מחוץ לאתר

קידום אתרים לבן הוא קידום אתרים שעומד בהנחיות של גוגל בכדי להיות מדורג בתוך תוצאות החיפוש.

קידום אתרים שחור הוא חריגה מהתנאים וההנחיות של גוגל.

כמו למשל דחיסת מילות מפתח בצורה מוגזמת בעמוד מסוים בכדי לגרום לו להתקדם.
(אגב השיטה הזאת הייתה עובדת פעם, היום גוגל כבר למדו לא להתייחס לזה יותר מידי).

קידום אתרים אורגני עוזר להביא גולשים אל התאר שלך.

באמצעות מחקר מילות מפתח מעמיק ומדויק אני ידע מה בדיוק הלקוחות שלך מחפשים בגוגל, ואני אדאג שאתה תהייה הראשון שהם רואים.

קידום אתרים ממומן וגם הקידום האורגני בעצם שניהם מבוססי גוגל. 
הקידום הממומן הוא כולו מבוסס על כלי של גוגל שנקרא Google AdWords.

והקידום האורגני עובד ברמת האתר עצמו ומחוץ לאתר.

קידום אתרים אורגני הוא תהליך שלוקח זמן.

לעומת קידום ממומן שברגע שהתחלתם את הקמפיין כבר רואים תוצאות.

אבל קידום ממומן דורש גם תקציבים בהתאם.

לכן תלוי את מי שואלים, ישנם כאלו שיעדיפו קידום ממומן ואחרים שמאמינים באורגני.

אני אישית מעדיף את הקידום האורגני, מהרבה סיבות.

התשובה היא חד משמעית, כן ! 

כל עסק חייב פרסום ולהגיע ללקוחות חדשים בשביל להמשיך ולהתקיים. בעידן שכל חיפוש של משהו מתחיל בגוגל גם לך כדאי להיות שם.

וגם לעסקים קטנים עם תקציבים מוגבלים יש לי מה להציע.

אל תהסס ליצור קשר

כן, גם אם העסק שלך מקומי אתה עדיין צריך להמשיך ולפרסם.

ובנינו, האינטרנט הופך היום את הכל לקרוב ומקומי ואין דבר שהוא שלא נגיש.

ואין כל דבר פסול בלהרחיב את קהל הקונים והלקוחות.

שממקלידים בשורת החיפוש של גוגל שאילתא מצפים לקבל מידע.

גוגל מניחים שככל שיש יותר תוכן ככה גם בתוך כל התוכן הזה מי שכתב את השאילתא ימצא תשובה.

לכן חשוב להשקיע מאוד בכתיבת תוכן שיתן ערך אינפורמטיבי וגם יגרום לשיפור הדירוג. 

הניסיון אומר שיש מינימום של 350 מילים לכל מאמר בכדי שידורג גבוה.

יחד עם זאת אם תחפרו ותגיעו למעל 2500 מילים (לא שזה רע) יכול להיות שאנשים לא יקראו הכל ופשוט ינטשו את האתר.

לכן תוכן צריך להיות לא רק בכמות אלא גם באיכות, קריא ונוח ומובן.

מתי בפעם האחרונה שחיפשת משהו חיפשת אותו בפייסבוק ? 

האמת שלא רבים מחפשים דברים בפייסבוק, את רוב החיפושים אנו עושים בגוגל.

לכן שאנשים יחפשו אינסטלטור או מנעולן הם סביר יותר להניח שהם יחפשו בגוגל ולא בפייסבוק.

ממש לא, פייסבוק בהחלט יכול להוות עוד משפך שיווקי לא רע בכלל.

אבל שזה בהשוואה לקידום אורגני בגוגל אז התשובה היא חד משמעית עדיף להשקיע את המשאבים בגוגל.

בהחלט שכן, אתה יכול לקדם את האתר שלך באופן עצמאי ואין עם זה בעיה בכלל.

אבל בוא נעצור רגע, האתר שלך הוא העסק שלך וחשוב לשמור על הכללים אחרת גוגל יודע גם להעניש ולהעיף אתר מתוצאות הדירוג בכלל.

לכן עדיף לפנות לבעל מקצוע שידע לעשות את הדברים נכון.

באופן חד משמעי אני אישית לעבוד עם פרילנסר ולא רק בגלל שאני אחד כזה.

יש המון יתרונות בעבודה עם פרילנסר לעומת חברת קידום.

קודם כל המחיר, חברות קידום אתרים גובות במחיר התחלתי 3000 ש"ח לחודש על קידום אורגני.

אצלי זה אחרת לגמרי, אצלי משלמים רק עם מתקדמים.

הזמינות שלי אליכם, אצלי לכל שאלה שלכם אני עונה במיידי ויש לכם קו ישיר איתי.

אין מזכירות שעונות לכם ומשאירות הודעה, אתם פשוט מחייגים אליי לניד [058-6063366] ואני עונה על כל שאלה.

אני עושה כל מה שחברת קידום עושה (ובלי להשתחצן לפעמים גם יותר טוב) יש לי לא מעט לקוחות שהגיעו אליי אחרי שהאתר שלהם "קודם" בחברות קידום וכלום לא קרה. אצלי בטוח שתתקדמו כי אם לא התקדמתם לא שילמתם.

אם התחייבו לך על מקום ראשון בגוגל וזה לא גוגל עצמם, אל תעבוד עם מי שמתחייב לך למיקומים בגוגל.

לא פעם אני שומע על חברות קידום שהחליטו לקחת בעלות על גוגל ולהבטיח ללקוחות שלהם מיקומים בגוגל.

בנינו זה לא הגיוני להבטיח מיקום בגוגל ולא רק זה גם אסור לפי מה שגוגל אומרים.

אחרי כל המהפכה של חברות הסלולר שבער היו מחייבים את כולם לתקופה של 3 שנים ויותר היום דברים השתנו.

אבל יחד עם זאת קידום אורגני הוא תהליך שלוקח זמן ולכן מקובל להתחייב לתקופת קידום מכמה סיבות.

אצלי אתם לא מחויבים בכלל, אצלי משלמים רק על תוצאות.

כמו בכל תחום שהוא שוק פתוח לכל אחד יש את המחיר שהוא בוחר לגבות.

המחיר משתנה בהאתם לתחרות והביטוי אותו בוחרים לקדם.

בשביל לקבל הצעת מחיר פנו אליי אבדוק את האתר ואשמח לתת הצעת מחיר. 

סוגי אתרים ומה ההבדלים בינהם שמדובר על קידום אתרים אורגני

שמתכוונים לסוגי אתרים מדברים על המערכת עליה בנוי האתר.

ישנם מספר מערכות המובילה והנפוצה ביותר היא מערכת מסוג וורדפרס WORDPRESS.

יחד עם זאת ישנם סוגי אתרים כמו אתרי מכירה (חנויות) ואתרי תדמית.

דף החיתה הוא עמוד בודד שתפקידו ללות קמפיין פרסום באינטרנט.

אם גולש לוחץ על באנר הוא מגיע לעמוד הזה שתפקידו לגרום לגולש לבצע פעולה.

כמו ליצור קשר או להשאיר פרטים ליצירת קשר.

אתר אינטרנט מכיל בתוכו עמודים רבים ויותר מידע לגולש מאשר רק טופס יצירת קשר.

מיני סייט הוא הכוונה לאתר קטן שמכיל מספר מוגל של עמודים וגם הוא משמש לפעמים כסוג של אתר נחיתה.

לרוב מיני סייט יושב על sub domain שהוא חלק קטן מתוך אתר גדול יותר (שמכיל בתוכו עוד הרבה מיני אתרים).

בהחלט, אבל במקרים כאלו תלוי בתחרות.

אם מדובר בתחום תחרותי מאוד ובתחרות מול מותגים גדולים קידום במיני סייט עדיף שיעשה בצורה ממונת כי קידום אורגני כזה יכול להיות תהליך ארוך.

ולפעמים ההשקעה של האנרגיה והמאמצים לא תמיד משתלמים כלכלית.

אתר חנות הוא אתר מכירות, כלומר עמודי האתר הם המוצרים אותם מוכרים.

בתקופה האחרונה הרבה בעלי חנויות מרחיבים את הפעילות שלהם באמצעות בניית אתרי מכירה (חנויות).

היתרון של מכירה באינטרנט הוא ברור.

כשיש לכם חנות נניח באבן גבירול אתם מוכרים רק למי שנמצא באבן גבירול.

כשיש לכם חנות באינטרנט אתם חשופים לכל העולם שיכול לרכוש ממכם. 

מבחינת גוגל הם אומרים שכל עוד התוכן שאתה מביא איכותי ועונה על השאילתא של גוגל אז אתה תתקדם בתוצאות החיפוש.

במציאות הדברים קצת שונים.

בגלל שהתחרות של קידום אורגניה יום גדולה כמעט בכל תחום יש צורך לענות על הרבה פרמטרים בכדי להתקדם.

לכן תמיד מומלץ לעבוד עם אתר שבו אפשר להוסיף עמודים ולקדם יותר ביטויים.

אני הייתי ממליץ על בניית אתר במערכת וורדפרס, מכמה סביבות :

נוחות בתפעול – ממשק נוח ואינטואיטיבי מאוד.

קוד פתוח – ניתן לבצע כל שינוי שרוצים בקלות ומהירות על ידי תוספים בהתקנה פשוטה.

עיצוב – תבניות העיצוב של וורדפרס הן מרשימות ויש אלפי תבניות לבחירה אז בטוח שתמצאו משהו שאתם אוהבים.

התאמה לנייד – כמעט כל התבניות בוורדפרס הן 100% מותאמות למובייל.

הכל בעברית – הכל בעברית ולא מצריך ידע בתכנות, ככה שכל אחד יכול לבנות לעצמו אתר בקלות ומהירות.