חלק מהטכניקות של קידום אתרים היא לכתוב מאמרים.

כתיבת מאמר היא לא רק להכיר את הנושא עליו כותבים, אלא גם להכיר את מנוע החיפוש של גוגל.

להבין איך גוגל מנתח כל מילה בטקסט ואיך הוא מאנדקס את כל המאמר.

לכן, יש הבדל בין כתיבת תוכן רק בכדי לנפח את כמות המילים, לבין כתיבת תוכן ממוקד לקידום אתרים.

מאמרים איכותיים כוללים מספר דברים,

כמובן את ביטוי המפתח אותו רוצים לקדם.

ערך מוסף לגולש ולא עוד מאמר רק בשינוי המילים.

צפיפות נכונה של מילות המפתח ובסדר הנכון.

כותרת נכונה ומושכת לקריאה.

טקסט שגורם לגולש להישאר ולהמשיך לקרוא אותו.

והכי חשוב מאמרים שאחרים גם ירצו לשתף.

הרובוט של גוגל יודע לזהות כל סוג של תוכן לפי כמה פרמטרים, בשביל לדרג את התוכן לשאילתת החיפוש הנכונה הוא נעזר במילות המפתח שנמצאות בתוכן.

כלומר אם נרשום בשורת החיפוש שאילתא כמו "קידום אתרים" בהתאם למילות המפתח בתוכן גוגל ידע להציג את התוצאות. 

מאמרים איכותיים לקידום אתרים מילת מפתח נכונה שתתאים לקידום אתרים אורגני בכל מנועי החיפוש

לכמות הפעמים שמילת מפתח מופיעה בתוכן קוראים : 
צפיפות מילות מפתח.

צפיפות מילות המפתח היא חישוב האחוז האופטימלי ביחס לכמות המילים שבו מילת המפתח מופיעה בתוכן.

חישוב צפיפות מילות מפתח נעשה בהתאם לביטוי אותו רוצים לקדם.

כלומר אם יש לנו ביטוי באורך של 3 מילים.

למשל קידום אתרים אתרים אורגני והוא מופיע 5 פעמים בתוכן של 350 מילים, הצפיפות צריכה להיות 4.28%.

איך נעשה החישוב :

5% של צפיפות הביטוי

3 המילים המופיעות בביטוי

כפול 100 ואז מחלקים בכמות המילים בתוכן שהיא 350.

מאמר איכותי צריך גם להיות מסודר נכון.

הוא צריך להיות בעל מבנה ברור למי שקורא את הטקסט.

הפסקאות בכל מאמר צריכות להיות מחולקות עם כותרת לכל פסקה.

כל פסקה צריכה להיות ממוקדת בהתאם לכותרת שלה, אם יש נושא נוסף קשור לפסקה חשוב לדעת לקשר בינהם נכון.

לכן חשוב שיהיה קשר בין כל כותרת והתוכן שלה.

כל כותרת מופרדת מהפסקה לכן גם היא נסרקת על ידי מנוע החיפוש בצורה יותר ממוקדת, חשוב מאוד להשקיע בכל כותרת ולא רק בכותרת הראשית.

בתוך כל פסקה חשוב לשמור על כללי תחביר נכונים, התוכן צריך להיות טבעי ומדויק וממוקד לגולש.

אם בעבר היו רוצים לקדם ביטויים כמו אינסטלטור באזור מסוים, הרבה כותבי תוכן לקידום היו פשוט כותבים אינסטלטור ראשון לציון כי היו בטוחים שגם ככה אנשים לא קוראים את התוכן.

אבל היום דברים השתנו ומנועי החיפוש יודעים לזהות שגיאות תחביר שנועדו רק לצורך הפעלת מניפולציה, ויש לכתוב בצורה נכונה ולהתאים את התוכן ולהקפיד על עריכה נכונה ולכתוב אינסטלטור בראשון לציון.

 

אם עד עכשיו כולם התייחסו לתוכן כמשהו טכני בלבד לצורכי קידום, היום דברים משתנים.

המטרה של התוכן היא לא רק לקידום אלא גם בכדי להפוך את הגולש ללקוח ולהניע אותו לפעולה.

לכן אנחנו חייבים לכתוב לגולשים בכדי שהם יקראו את התוכן.

אם הגולש מצליח להפיק תועלת מהתוכן הוא גם יהפוך ללקוח.

בתוכן עם ערך יש לנו כעסק הזדמנות להציג לגולש את המומחיות והמקצועיות שלנו בתחום ועל ידי כך להפוך אותו ללקוח.

בישראל של היום 90% מהמאמרים שאני נתקל בהם הם פשוט שכתוב של רעיון קיים.

שכותבים תוכן איכותי חשוב לכתוב על נושא חדש באותו תחום. ותאמינו שבכל תחום יש לא מעט דברים לכתוב עליהם ולא צריכים לכתוב כמו כולם.

 מנועי החיפוש היום למדו היטב את הפה העברית והם יודעים לזהות שכתוב של תוכן,
יחד עם זאת יכול מאוד להיות שבאותו תחום התוכן ידבר על אותו הדבר, אבל שכותבים תוכן איכותי אפשר בעזרת ניסוח נכון להיות יותר מקוריים.

גוגל יודע לזהות היטב מילים נרדפות ועוד ניואנסים קטנים בתוך התוכן.

אז אם חשבתם לשכתב תוכן של מישהו שכבר מדורג ראשון ולשים אצלכם באתר ומיד תהיו מדורגים במקומו, תחשבו שוב.

מאמרים איכותיים לקידום אתרים בגול