כתיבת תוכן לקידום אתרים [אחד המרכיבים החשובים ביותר בקידום אורגני]

כשזה מגיע לנושא של כתיבת תוכן לקידום אתרים כדאי לפנות למישהו מנוסה, אחד שמבין מה הוא עושה.

הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שבוחרים כותב תוכן לאתר שלכם.

תוכן מקצועי מדויק ומניע לפעולה הוא מה שכל אתר אינטרנט חייב.

לא רק בכדי להתקדם בתוצאות האורגנית אלא גם לתת ערך אינפורמטיבי ללקוח ולהתבלט במקצועיות מעל המתחרים.

אז איך עושים את זה נכון ? הנה הסיפור האמיתי :

לפני הסיפור 2 דקות סרטון שיסבירו לכם בדיוק את הכוח של כתיבת תוכן  

הוא חיפש מישהו שמתעסק בכתיבת תוכן לקידום אתרים בצורה מקצועית.

מישהו שיודע מה הוא עושה וגם שזה לא יעלה הרבה כסף, כי אחרי הכל יש לו עסק משפחתי.

"עסק משפחתי" זה השם החדש לעסקים קטנים, הם קוראים לעצמם משפחתיים.

וכמו שכבר יודעים עסקים כאלו יש להם תקציב מוגבל, במיוחד שזה מגיע לקידום אורגני.

קידום אתרים אורגני הוא תהליך שלוקח זמן, ודורש המון השקעה, מבחינת כתיבת תוכן, שיפור קוד אתר, בניית קישורים ועוד.

כל מה שהוא רצה בסך הכל זה קצת להתקדם בתוצאות האורגניות והתקציב שלו (כמו שכבר אמרתי בהתחלה) מוגבל מאוד.

אז הוא פנה אליי וביקש שאכתוב לו תוכן לאתר.

כמו תמיד לפני שאני מתחיל לכתוב תוכן לאתר לקוח יש כמה דברים שאני לוקח בחשבון :

כתיבת תוכן – על מה מדבר האתר ואיך

כתיבת תוכן לקידום אתרים אורגני בגוגל
כתיבת תוכן

לפני שאני מתחיל לכתוב אני נכנס לאתר של הלקוח, רואה איך הדברים כתובים ובעיקר בעמוד הראשי.

אחד האתגרים הוא לגרום לגולש להישאר ולקרוא את התוכן וחשוב שברגע שהוא נכנס לאתר הוא יגיד לעצמו "זה בדיוק מה שרציתי לדעת על…"
וימשיך לקרוא ולגלוש באתר או שהוא יגיד לעצמו "מצטער, זה בכלל לא מה שאני מחפש" ויצא מהאתר.

למרות שבנינו בעידן של היום אפאחד לא מתנצל אלא פשוט עובר הלאה לאתר הבא.

אז אחרי שאני מתרשם מהאתר ומבין את סגנון הכתיבה ואת האופי של העסק אני מתחיל לכתוב תוכן.

בכתיבת תוכן אני לא ממציא את הגלגל אני פשוט עוזר לאחרים למצוא אותו.

אם הם מחפשים מידע אני פשוט מביא להם את המידע שהם מחפשים בקלות ובשפה שיבינו.

מה יגרום ללקוח להמשיך לגלוש באתר (וגם לחזור אליו) ולא לברוח אחרי שניה ?

כאן נוגעים בנושא של פסיכולוגית הגולש הפוטנציאלי. לכל סוג של אתר יש כללי עיצוב ותוכן שמתאימים לו,
ואילו מסוג מסוים פשוט יבריחו אותו.

למה אני מתכוון ?

אם מדובר על אתר אינטרנט של צלם חתונות, אנו נצפה לראות אתר עם גלריית תמונות מרשימה ולתת לתמונות לדבר.

באתרים כאלו העיצוב של כל תמונה חייב להיות מיוחד ומושך, ואיך נגרום לגולשים לחזור לאתר ולהפוך אותם ללקוחות ?

זאת השאלה המתבקשת ביותר.

התוכן הכתוב באתר יעסוק בדברים שמעניינים את הזוג המתחתן מעבר לתמונות היפות.

אני בטוח שכל צלם חתונות יכול להמליץ להרבה זוגות על עוד הרבה דברים מעבר לצילום עצמו.

אחד שחי את העולם הזה של הצילום ומכיר את הדינמיקה ידע לתת הרבה עצות מעשיות וטובות.

לכן תוכן לאתר מסוג כזה יעסוק בארגון חתונה במגוון נושאים ולא רק בתוכן שהוא צפוי כמו "המדריך המלא לבחירת צלם לחתונה".

אנו נדע כיצד לגרום לגלוש להבין שאת כל המידע שהוא מחפש על ארגון החתונה שלו הוא יכול למצוא אצלנו.

גרמנו לגולשים לחזור לאתר, איך הם יהפכו ללקוחת ? 

אחת הדרכים המכורות ביותר להפוך אנשים ללקוחות משלמים היא פשוט לתת להם מתנה.

כן, עוד לפני שהם רכשו ועוד לפני שהם בכלל יצרו קשר לקבלת הצעת מחיר.

במקרה כמו של אתר של צלם חתונות אפשר פשוט להכין קובץ אקסל פשוט של ארגון חתונה.

הקובץ ישלח באופן אוטומטי אחרי השארת פרטים.

 

כתיבת תוכן לקידום – תוכן שיווקי

בשביל לכתוב תוכן שיווקי טוב צריך להכיר טוב את הלקוח שלנו.

תוכן שיווקי צריך להיות כתוב בדיוק לקהל היעד שלו, ולא להיות כללי לכולם.

אם למשל אנו מוכרים תכשירי איפור, עדיף לכתוב לנשים ולא לגברים.

ואם מדובר על חנות לחומרי בניין התוכן יהיה מופנה בעיקר לגברים,
שאנחנו יודעים מי הלקוח שלנו אנחנו יודעים איך לפנות אליו.

הדבר החשוב ביותר לדעתי בכתיבת תוכן שיווקי הוא להבין שהקהל שלנו ישראלי.

(למרות מקרים שמדובר על תוכן באנגלית, ברוב המקרים הלקוחות שלי פונים לקהל הישראלי)

בכתיבה לקהל הישראלי הדבר הראשון הוא לכתוב בצורה שתסיר את חוסר האמון והרתיעה.

כתיבת תוכן שיווקי
כתיבת תוכן שיווקי

הדרך הטובה ביותר להסרת חוסר אמון היא להזדהות עם הלקוח.

דבר נוסף וחשוב מאוד להסרת הרתיעה הוא להציג מומחיות, הלקוח חייב לדעת שהוא בידיים טובות.

ידוע לכולם שתוכן שיווקי הוא תוכן מכירתי, אבל הוא צריך להיות מוסווה כתוכן אינפורמטיבי.
התוכן יכול להיות גם מאמר על פתרון בעיה בצורה מקצועית, הצגת המקצועיות היא שיווק מעולה.

איך מודדים אם טקסט שיווקי הוא טוב ?

תוכן טוב מעביר את מי שקורא אותו חוויה, תחשבו על ספר שאתם נשאבים אליו.

לא פעם ספרים גורמים לנו לפרוץ בבכי או לצחוק בקול.

כל זה קורה בגלל שאותם סופרים מצליחים לגרום לנו להזדהות עם הטקסט.

דבר נוסף שמאפיין טקסט שיווקי טוב הוא הנעה לפעולה.

והנה מה שצריך לקרות בשביל להניע את הגולש לפעולה ולהפוך אותו ללקוח.

כתיבת תוכן לקידום אתרים – הנעה לפעולה :

הנעה לפעולה באמצעות תוכן צריכה להיות בכל מקום באתר וכמה שיותר.

אם הגולש נמצא בתוך האתר שלכם, הוא לרוב גם עובר בין עמודי האתר,
לכן, בכל עמוד אליו הוא יגיע חשוב שיהיה תוכן מניע לפעולה שיגרום לו : לרכוש מוצר, להתקשר או כל דבר אחר.

איך יוצרים הנעה לפעולה באתר באמצעות תוכן ? 

בכדי להניע את הגולש לפעולה באמצעות תוכן צריכים לעבוד בשיטה פשוטה של 3 שלבים.

  1. לעורר את הצורך – להסביר עד כמה המוצר שהוא רוכש איכותי.
    ניתן באמצעות הצגת המלצות של לקוחות, או ביקורת טובה וכו'.
  2. לעורר רצון לפעולה – להציע מתנה על רכישה דרך האתר, או הנחה נוספת לפונים דרך האתר.
  3. להסיר את הרתיעה – התחייבות לשביעות רצון מלאה מהמוצר.

הנעה לפעולה הטובה ביותר למשיכת לקוחות לבצע פעולה היא לתת להם אחריות על המוצר.

ולהבטיח התחייבות לשביעות רצון מלאה עם אפשרות להחזר כספי, אלו יוצרים הגברה של אמון הגולש.

הדבר אותו אנו רוצים לעבור הוא המחסום החשש של הגולש, אחד המחסומים המאתגרים יותר.

ברגע שנבטיח אחריות ושביעות רצון מלאה,
נוסיף הנחה או מבצע רק למגיעים דרך האתר ונציג המלצות על המוצר.
ללא ספק נניע את הגולש לפעולה.

(אתם בטח אומרים לעצמכם, "ישראלים ינצלו את זה לרעה" או "הישראלים לעולם לא מרוצים מכלום".
ואתם צודקים, תמיד יש לקוחות שהם לא מרוצים, חייבים לדעת להתמודד איתם בצורה נכונה.
לתת להם את ההחזר הכספי או לעמוד בהתחייבות מולם, ככה בונים אמינות ומותג.
גם אם הם בהתחלה מתלוננים, לתת להם אפשרות להחזרת המוצר ולזכות,
בהרבה מקרים הלקוחות האלו אפילו הופכים להיות לקוחות מרוצים שחוזרים וגם ממליצים לאחרים.)

אל תשכחו שאנשי המכירות הטובים ביותר הם לקוחות מרוצים.

כל עמוד באתר והתוכן שלו, למה אני מתכוון ? 

לכל סוג של עמוד צריך להיות תוכן מותאם.

אדבר על עמודים שיש בכל אתר תדמית או חנות (עמוד ראשי, עמוד אודות, יצירת קשר).

העמוד הראשי (דף הבית) : 

עמוד בעל חשיבות רבה כמעט יותר מכל עמוד אחר באתר שלכם.

העמוד בו מתקבל הרושם הראשוני של הגולש ובו הוא מחליט בתוך שניות בלבד האם להישאר או לצאת.

עיצוב הוא בעל חשיבות גבוה מאוד,
אבל מכיוון שהפעם אני עוסק בתוכן אז נמשיך עם כתיבת תוכן לעמוד הראשי.

המילים הראשונות שהגולש קורא ברגע שנחת באתר שלנו חייבות למשוך אותו להתעמק בתוכן.

לדוגמה :

אם אנחנו רוצים למכור מכונת כתיבה (כמו של פעם היום זה מקלדת, אבל לצורך הדוגמה מכונת כתיבה).

אנחנו לא נרשום : "מכונת כתיבה הכי טובה בעולם" אלא ננסח את זה אחרת כמו :
"הדרך הנוחה למצוא את המילה הנכונה"
ומכאן להמשיך את הכותרת למשהו שימשוך את הגולש פנימה לאתר.

עמוד אודות :

קוראים לעמוד אודות בשמות נוספים כמו "מי אני", "קצת עליי".

לא משנה כל כך השם של העמוד המטרה שלו היא להציג את העסק.

בעמוד הזה אנו צריכים לגרום לגולש להכיר אותנו וזאת הזדמנות מצוינות ליצור אצלו אמינות.

אפשר למסור פרטים מקרבים, כמו כמה ילדים יש לכם, לא חייב אבל זה יוצר קרבה.

בעמוד זה חשוב להוסיף הכשרות שיש וניתן להציג צילומים של תעודת הכשרה.

מומלץ להוסיף סרטו שלכם שאתם מדברים ומציגים את עצמכם.

שהגולש יראה שיש מישהו מאחורי האתר, ויש עם מי לדבר.

עמוד יצירת קשר :

אם הלקוח הגיע לעמוד הזה, זה אומר שהוא בעניין.

זאת ההזדמנות שלנו להניע לצעד האחרון לפני הרכישה.

אם מדובר על השארת פרטים כדאי לתת לו תמורת השארת הפרטים גם מתנה.

אולי קובץ PDF עם מדריך שהכנתם שישלח אליו אוטומטית לאחר השארת כתובת מייל.

או הנחה מסוימת נוספת, כאן צריכים להפעיל את שלושת השלבים עליהם דיברנו בכדי להניע לפעולה.

הגולש השאיר פרטים או יצר קשר, מכאן זה בידיים שלכם הפעילו את כישורי המכירה שלכם.

הלקוח רכש את המוצר ?

מעולה, שלחו לו את המוצר ודאגו גם כמובן לתת לו שירות לאחר מכן.