אופטימיזציה פנימית לאתר : איך לבצע אופטימיזציה מושלמת לכל עמוד באתר (הכי עדכני שיש ל 2019)

כשזה מגיע לנושא של אופטימיזציה פנימית לאתר אני בטוח ששמעתם כבר מספיק על תגיות מטא וצפיפות מילות מפתח.

אם אתם מחפשים אסטרטגיות שאתם יכולים כבר עכשיו לממש אותן באתר שלכם אתם בטוח תאהבו את מה שהכנתי לכם.

הכנתי לכם את הצ'קליסט הפשוט ביתור למימוש שיביא אתכם למקומות הראשונים בגוגל בקלות ומבלי להתעסק יותר מידי באופטימיזציה חיצונית.

 

הבונוס שלי אליכם : לחצו כאן להורדת הצ'קליסט שיראה לכם איך לממש את האסטרטגיות שלי במהירות על האתר שלכם.
(הצ'קליסט כולל בתוכו עוד 2 אסטרטגיות בונוס שלא מופיעות בפוסט הזה).

 

 

הנה השלבים של הביצוע של אופטימיזציה פנימית לאתר  כמו שמתואר באינפוגרפיקה.

 

  1. שימוש בכתובת URL ידודיתית.

 

יש לא מעט הצהרות של גוגל בנוגע לכתובת URL ידודיתית, והם הצהירו כי 3-5 המילים הראשונות שלל הכתובת URL, יקבלו חשיבות יותר גבוה.

ובלא מעט בדיקות אישיות שלי הצלחתי לגלות שאכן זה עובד, כתובת קצרות מדורגות יותר גבוה.

לכן, ההמלצה הראשונה שלי היא כתובת URL קצרה.

בכל מקרה תמיד לכלול את מילת המפתח בתוך ה URL.

או במילים אחרות :

להימנע מכתובות URL מכוערות כמו  : items/1212951–Britney-Spears-Midnight-Fantasy-100ml-edp-for-women-בריטני-ספירס

או יותר גרוע מזה, כתובות מכוערות וארוכות : pages/2048797489/P=125-מניפת-בשמים-מרהיבה-במגוון-עשיר-של-ניחוחות-כדאי-לכם-לקרוא-את-המאמר-הכי-איכותי-שיש-לחצו-עכשיו

 

 

אופטימיזציה פנימית לאתר – שלבים מתקדמים

 

  1. להתחיל את התגית עם מילת מפתח .

התגית הראשית היא הדבר החשוב ביותר כשמדובר על אופטימיזציה פנימית לאתר והיא גורם מכריע.

בכלליות ככל שמילת המפתח שלכם היא יותר בהתחלה של התגית היא תקבל יותר משקל וחשיבות מבחינת מנוע החיפוש.

תמונה של התאמת קוד לאופטימיזציה פנימית לאתר

טיפ קטן שלי, אתם לא חייבים תמיד לשים את מילת המפתח בהתחלה של התגית.
אבל אם זאת מילת מפתח שאתם מתכוונים לקדם אותה בצורה אינטסיבית, נסו לשים אותה בהתחלה (אפילו שבעברית זה לא תמיד מסתדר).

 

  1. הוספת "טירגרים" לכותרת שלכם

שימוש בטריגרים ומכפילים כמו "הטוב ביותר", "המדריך המלא", ואפילו השנה המדוייקית (במקרה שלנו 2018).

כל אלו יכולים לעזור במיוחד שמדובר על ביטוי "זנב ארוך" כלומר ביטויי מפתח יותר ארוכים.

 

 

  1. שימוש בכותרת H1 עם מילת המפתח

 

כותרת מסוג H1 היא הכותרת הראשית של העמוד (או פוסט).

רוב האתרים הים מאפשרים לעשות זאת בקלות במיוחד אם האתר שלכם בנוי על WORDPRESS אז אתם מסודרים.

גם במערכת WORDPRESS יש סוגי תבניות שלא באמת הופכות ל H1 אלא רק מגדילות את הטקסט.

לכן גם באתרי WORDPRESS חשוב מאוד לבדוק את קוד האתר ולוודא שאכן מדובר ב H1.

מהניסיון האישי שלי לא פעם אני נתקל באתרים שבנוים על ורדפרס עם כותרות גדולות שהן לא H1.

אופטימיזציה פנימית מלאה לאתר

 

חשוב מאוד לעשות בדיקה ולוודא שמדובר על כותרת H1, דגש נוסף חשוב הוא להשתמש בתגית רק פעם אחת.

לא מומלץ להשתמש בכותרת מסוג H1 יותר מפעם אחת כמובן גם כותרות H2 צריכה להופיע פעם אחת.

 

עוד כמה דברים שהם חלק מחווית משתמש וזה בלתי נפרד מאופטימיזציה פנימית לאתר

 

  1. שימוש בכמה שיותר אמצעי מולטימדיה.

 

נכון, לא פעם תשמעו את זה מכולם "התוכן הוא המלך" אבל מה לעשות שמלך צריך גם מלכה ועוד לא מעט עוזרים.

שימוש בתמונות וידאו אינפוגרפיקה ועוד כמה שיותר אמצעי מולטימדיה יכולים רק לעזור.

זה לא רק משפר את הדירוג בגוגל ונותן לכם להיראות יותר מקצועיים בעיני הלקוח ובהחלט משפר את חווית הגלישה שלו.

בנוסף הוספת סרטונים ללא כל ספק משפרת את זמן השהייה באתר שלכם.

אם הכנסתם סרטון של 4-5 דקות ונשראו לראות את כל הסרטו הזה אז זה מאותת לגוגל שאכן התוכן איכותי והסרטו איכותי.
ומאותו רגע גם משפר את הדירוג שלכם.

האמת שאני באופן אישי מעדיף להכניס סרטונים גם שיכריו אותי ידעו שיש בנאדם מאחרוי כל המילים ויתנו יותר אמון.

בנינו אין אחד שלא מעדיף לראות מישהו מאחורי הטקסטים שהוא קורא.

 

 

  1. תוסיפו את ביטוי המפתח גם בכותרת משנה .

 

את ביטוי המפתח שאתם רוצים לקדם לא מספיק להוסיף רק בכותרת הראשית H1 מומלץ מאוד גם בכותרת המשנית כמו H2.

אם זה לא מסתדר לכם להוסיף את זה ב H2 אפשר גם בכותרת H3 העניין הוא שביטוי המפתח יופיע בעוד כותרת משנה.

אם נניח מדברים על אופטימיזציה פנימית לאתר אז אפשר להוסיף כותרת משנה כמו "עוד כמה סודות שלא ידעתם על אופטימיזציה פנימית"

או ההבדל בין אופטימיזציה פנימית לאתרי וורדפרס לעומת אתרי וויקס.

 

  1. תוסיפו את ביטוי המפתח ב 100-150 מילים הראשונות של הטקסט.

 

שימו לב לטקסט שהתחלתי אותו בדיוק בביטוי שאני רוצה לדבר עליו והוא אופטימיזציה פנימית לאתר ומשם אני ממשיך את הטקסט.

אופטימיזציה פנימית לאתר

 

  1. התאמה למובייל [או במילה אחת רספונסיביות]

 

אנחנו ב 2018 והכל מתנהל דרך המכשיר הסלולרי שלנו, כולם עושים הכל עם הנייד שלהם.

אפילו גוגל כבר הבינו שהכל הולך לשימוש בניידים ושמו לב שיותר מ 55% מהחיפושים נעשים באמצעות הנייד.

אז חלק בלתי נפרד מהאופטימיזציה הפנימית לתאר שלכם הוא התאמה למובייל ועיצוב לנייד.

 

  1. קישורים חיצוניים.

כן, אני יודע שאולי אתם חושבים שזה יכול לפגוע בדירוג של העמוד שלכם ולהוציא ממנו "כוח", אבל ההפיך הוא הנכון.

יש לא מעט מקרי בוחן שהראו שגוגל דירג אתרים שהוציאו קישורים מעל אתרים שלא הוציאו החוצה קישורים.

כמובן שהקישורים החיצוניים שלכם צריכים להיות רלוונטים.

ממה שאני יכול לומר לכם בוודאות גם לא להגזים עם זה.

נסו להוציא עד 4 קישורים לכל 1000 מילים ולא יותר מזה.

קישורים חיצוניים עוזרים לגוגל להבין על מה נושא העיקרי של התוכן שלכם, וגם זה נותן סמכות לתוכן שלכם שאתם מתבססים על מקורות אמינים.

באופן טבעי בטח חשבתם על להוציא קישור לויקפדיה, אין עם זה בעיה אבל נסו לקשר למקרות סמכותיים,
הראו שהתוכן שלכם נשען על מקור סמכותי.

לא להוציא קישורים זאת אחת הטעויות הנפוצות ביתור כשזה מגיע לאופטימזציה פנימית.

 

  1. קישורים פנימיים בתוך האתר, כלומר פרמידת קישורים.

דיברתי מקודם על ויקפדיה, שימו לב שכל כמה מילים בויקפדיה מיד מקשרים אתכם לעמוד אתר בתוך האתר,
לפעמים זה קורה בויקפדיה כל 2-3 מילים שמקשרים אתכם למקום אחר, כלומר שתקבלו כמה שיותר מידע על מה שחיפשתם ואפילו תרחביו ותעמיקו את הידע.

פרמידת הקישורים צריכה להיות גם בהתאם במבנה התפריט.

למה הכוונה :

מומחה לקידום אתרים בגוגל עושה אופטימיזיציה פנימית מלאה לאתר

 

שימו לב לפרמידה הזאת :

הביטוי הראשי אותו רוצים לקדם הוא "הדברה"

מתחת לביטוי יש את הביטויים הנוספים אותם רוצים לקדם, אבל הביטוי הראשי הוא הדברה.

אז המבנה כזה > בראש הפרמידה הביטוי הראשי

לאחר מכן ביטויים נוספים, כלומר כל עמוד מקבל ביטוי.

מי שבראש הפרמידה הוא הביטוי אותו אנו רוצים לקדם יותר מכל ביטוי אחר.

 

  1. שיפור מהירות אתר

גוגל הצהירו יותר מפעם אחת שמהירות האתר היא אחד מהגורמים המשפיעם ביותר על מיקומים של האתר.

אפשר לשפר את מהירות האתר בקלות באמצעות כמה כלים, אם אתם עובדים על מערכת וורדפרס יש לא מעט תוספים שיעשו את זה.

אבל איך תבדקו את מהירות האתר שלכם,

גם לזה יש כמה כלים שיעזרו לכם :

הראשון הוא כמובן ה GTmetrix  פשוט כנסו לאתר מכאן הכניסו את כתובת האתר שלכם והוא ינתח לכם את האתר ויתן לכם את זמן הטעינה.

 

שיפור מהירות טעינת אתר

אחרי שראיתם את זמן מהירות האתר יש לשפר אותו באמצעות כל כלי אפשרי.

התוסף המומלץ שלי לבעלי אתרי וורדפרס הוא ה WP ROCET  פשוט תורידו אותו ותתקינו כמו כל התקנת תוסף.

או כנסו לאתר שלהם מכאן ותורידו את התוסף ואז תעלו אותו לאתר שלכם.

 

אופטימיזציה פנימית לאתר – שלבים קצת יותר מתקדמים בעלי חשיבות רבה

 

  1. שימוש ב LSI

LSI  – בעברית הם מופיעים במנוע החיפוש של גוגל כ : "חיפושים קשורים"

שימוש ב LSI

איך מגיעים אליהם ?

בקלות, אם נניח רשמת ביטוי מסוים בגוגל פשוט מאוד גללו עד הסוף למטה והם יופיעו לכם,
אם הרבה פעמים אמרו לכם לקדם את הביטויים האלו כביטויים נוספים אני אומר לכם משהו אחר לגמרי, אל תקדמו אותם ובואו ללמוד משהו מיוחד.

הוסיפו את המילים האלו לתוך הטקסט שלכם.

זה בא מהמקום שגוגל אומר לעצמו שאם הביטויים האלו מופיעים בתוך הטקסט שלכם אז הגולש יכול למצוא הכל אצלכם ולא לטייל בין אתרים.

בנוסף אם תעשו את זה נכון זה פשוט העמוד יתקדם באופן טבעי גם על הביטויים האלו.

הנה סרטון הסבר שיסביר לכם איך לעשות את זה נכון וגם למה לא הרבה אנשים עדיין מכירים את זה.

 

 

  1. אופטימיזציה לתמונות באתר

אחד הדברים החשובים הוא שימוש בתמונות ובמדיה, אצלי כמו כאן אתם יכולים לראות שאני משתמש בתמונות וסרטונים.

התאמת התמונות מתחילה קודם כל בכיווץ התמונה עד כמה שאפשר וגם שאיכות התמונה לא תיפגע במקביל.

בנוף חשוב מאוד לתת לתמונה שן של הביטוי אותו רוצם לקדם ולהשתמש בתמונות מתאימות ונכונות.

אם אתם עובדים עם מערכת וורדפרס כמובן חשוב לבצע את כל האופטימיזציה גם על התמונה וגם בתוך המערכת.

אופטימיזציה לתמונות באתר

 

  1. שימוש באפשרויות שיתוף לרשתות חברתיות.

האמת שאין משהו שאני יכול להגיד עליו באופן חד משמעי שבאמת אם תוסיפו כפתורי שיתוף יש לזה השפעה כמו דברים אחרים.

אבל בכל מקרה אני ממליץ להוסיף אותם, אם כמובן אתם עובדים עם מערכת וורדפרס יש לא מעט תוספים שעושים לכם את העבודה הזאת.

אבל יש לא מעט מקרי בוחן של מקדמי אתרים שגילו שהוספת כפתורי שיתוף מגדילה במאות אחוזים את כמויות השיתוף.

כלומר אם אתם מסתמכים על זה שימשהו יעתיק את הקישור שלכם וישתף לעומת לחיצה על כפתור שיתוף ברור שכפתור שיתוף יועיל לכם הרבה יותר.

 

  1. צפיפות מילות מפתח נכונה

 

שמדובר על אופטימיזציה פנימית לאתר צפיפות מילות מפתח היא אחד הדברים החשובים ביותר ולא הרבה יודעים לחשב אותה בצורה נכונה.

הנה הסבר מלא איך לחשב נכון צפיפות מילות מפתח :

אז קודם כל מה זה בכלל צפיפות מילות מפתח ?

צפיפות מילות מפתח היא מספר הפעמים שביטוי המפתח חוזר על עצמו בתוך הטקסט שלכם.

הכמות המומלצת ביותר (מניסיון אישי שלי) היא לא לעבור את 7% ברגע שתעברו את זה לא משנה כמה תתאמצו זה עדיין לא יעזור לכם להתקדם. (אלא אם תביאו המון קישורים, אבל ממש המון).

אבל אם תעמדו על 5% זה ממש מעולה.

הנוסחה המתמטית לחישוב צפיפות :

אם זה ביטוי עם מילה אחת אז כמובן זה חשבון רגיל (כמו שלמדנו בכיתה ד' קוביות אחוזים).

אבל אם נניח ויש לנו ביטוי עם 3 מילים

והביטוי הזה מופיע בתוך התוכן 7 פעמים

הנה החשבון :

7 – כמות הפעמים שהביטוי (כולו) מופיע בתוך הטקסט

כפול

3 – מילים שזה אורך הביטוי (ביטוי יותר ארוך נכפיל בהתאם או יותר קצר בהתאם)

כפול 100

קיבלנו 2100

את התוצאה הזאת אנו נחלק במספר המילים שבתוך הטקסט ואז התוצאה היא 6% כלומר צפיפות הביטוי עומדת על 6%.

 

 

 

 

לסיכום :

שזה מגיע לקידום אתרים יש את המרכיב החשוב ביותר והוא ההתחלה של האתר שלכם שכולל בתוכו אופטימיזציה פנימית מלאה לאתר.

ככל שהעמוד יותר אופטימלי מבחינה פנימית ככה הסיכוי לדרג אותו במקומות גבוהים יותר טוב.