אופטימיזציה לאתר On-Site

מה זה בכלל אופטימיזציה לאתר On-Site, איך זה עובד ומה עושים בכל שלב.

אופטימזיציה לאתר = התאמת האתר לכללים של גוגל שהם אלו שישפרו את הדרוג שלכם.

חברת גוגל החליטה על מספר כללים (יותר מ -200) שקיום כל התנאים האלו ברמה הטובה ביותר,
הם אלו שידרגו את האתר שלכם ראשון בתוצאות החיפוש.

כלומר, אם תרצו להיות מדורגים גבוה יותר את חייבים להתאים את האתר לכל הכללים האלו.

אלו הם הכללים (ויחד איתם כמה מיתוסים שאני הולך לנפץ לכם).

אופטמיזציה לאתר – בחירת דומיין  :

בעבר רבים חשבו שאם יבחרו דומיין שהוא ביטוי המפתח שלהם זה מה שיביא אותם למקום הראשון.

ישר ניגשים ובודקים אם הדומיין פנוי, (נניח וזה אינסטלטור ברמת גן) www.plumberinramtgan.co.il

וחושבים לעצמם "יש אני הולך להיות ראשון בגוגל", וזה לא כל כך נכון.

אבל מה לעשות שגוגל הבינו שיש הרבה חברות שבוחרות את הדומיין לפי שם המותג.

כלומר אם יש אינסטלטור שקורא לעסק שלו "דוד האינסטלטור" ורוצה שזה יהיה הדומיין שלו,

והאתר עונה כל הפרמטרים הנוספים אז הוא ידורג מעל האתר עם שם הדומיין המדוייק.

ועוברים לשלב הבא בבחירת דומיין מחפשים דומיין שהוא פג תוקף ובעל קישורים (יש לא מעט כלים לבדיקת דומיין כזה).

ובוחרים בו כדומיין לאתר שלהם, זה אמנם יכול לעזור אבל אם אתם רוצים דומיין שהוא גם המותג שלכם אין עם זה בעיה.

אופטימיזציה לאתר – URL ידודתי :

התאמת ה URL אומרת שכל עמוד באתר יהיה בסיומת של מילת המפתח.

כלומר הופעה של מילת המפתח נותנת לגוגל מידע על מה העמוד מדבר, וגם מאפשרת ניווט נוח לגולש באתר.

הנה למשל דוגמה לכתובת URL לא ידודית, הגולש באתר לא יודע איפה בדיוק הוא נמצא באתר.

אופטימיזציה לאתר כתובת URL לא ידודית

לעומת כתובת URL נכונה :

אופטימיזציה לאתר קידום אתרים בגוגל

אפשר לראות בכתובת ה URL שהגולש יכול לראות היכן הוא נמצא באתר וככה גם גוגל יודע לזהות את ביטוי המפתח.

אופטימיזציה לאתר – התוכן הוא המלך :

בגוגל לא פעם אמרו לנו שהתוכן הוא המלך והוא הבסיס של קידום אתרים אורגני.

הם בגוגל יוצאים מתוך נקודת הנחה שככל שהתוכן ארוך יותר ככה הוא יכול להתברג גבוה יותר,
מהסיבה הפשוטה שככל שיש יותר תוכן הגולש ימצא בתוכו את המידע הרלוונטי עבורו.

לכן חשוב מאוד להביא לגולשים תוכן איכותי (וכמו שאני אומר שיהיה גם בגובה העיניים, אחרי הכל אנחנו צריכים לכתוב לאנשים ולא רק לרובוט של גוגל).

אופטימיזציה לאתר – תוכן מסודר בצורה נכונה

כתיבת תוכן כוללת בתוכה הרבה דגשים ולא רק להפציץ בכמה שיותר מילים.

התוכן צריך להיות מסודר באמצעות כותרות בצורה היררכית נכונה.

כלומר H1 הכותרת צריכה להיות בהתחלה ו H2 אחריה וככה הלאה.

גם תחשבו על זה רגע, לא נראה לכם הגיוני שפתאום באמצע מאמר תתקלו בכותרת ענקית חדשה.

גם לכם זה לא יהיה נוח לקרוא מאמר שהכותרות בו לא מסודרות נכון.

אופטימיזציה לאתר – קישורים בתוך האתר בצורה נכונה :

הקישורים הפנימיים באתר צריכים להביא לקרוא מידע נוסף ורחב יותר.

כלומר, אם הקורא רוצה להרחיב את הקריאה על על משהו כדאי מאוד שיהיה לו נוח ובלחצית כפתור הוא יכול לעבור ולקרוא.

הקישורים הפנימיים תפקידם גם לשפר את הכוח של עמוד מסוים באתר, אם הרבה עמודים מפנים לעמוד מסוים.
זה מראה לגוגל שיש חשיבות רבה לעמוד וככה גורמים לו להתקדם בתוצאות החיפוש.

אופטימיזציה לאתר – מהירות טעינה :

אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הקידום הוא מהירות טעינת האתר.

ככל שמהירות הטעינה גבוה יותר (כלומר האתר נטען נטען מהר) הוא ידורג גבוה יותר בתוצאות.

גם מהירות טעינה גבוה יותר יכולה להביא ליותר המרות.

האמת שאין צורך להרחיב בנושא הזה יותר מידי, אחרי הכל כולנו רוצים לגלוש במהירות בכל אתר שאנחנו נכנסים אליו.

אופטימיזציה לאתר – מפת אתר :

מפת אתר XML מסייעת לגוגל לסרוק את האתר שלנו בקלות ואת העמודים הפנימיים באתר.

ביצירת מפת אתר יש מספר דגשים חשובים שצריך לקחת בחשבון, והם שמירה על URL תקינים, וסדר של חשיבות עמודים.

אופטימיזציה לאתר – אתר מעודכן ורענן :

חשוב לעדכן את האתר בכל מה שרלוונטי בתחום, ולהראות לגוגל שהאתר שומר על עדכונים.

מעל הכל גם להראות לכל מי שנכנס לאתר שלכם שאתם באמת בקיאים בכל מה שחדש בתחום.

אם יש לכם פוסטים ישנים באתר ודברים השתנו מאז מומלץ לעדכן את הפוסטים האלו בהתאם.

אופטימיזציה לאתר – התאמת התמונות :

 

כמו שדיברנו על מהירות אתר חשוב לדווא שהתמונות מכווצות ככל שניתן.

ידוע שתמונות באתר עלולות להאט את זמן הטעינה, לכן כדאי לכווץ את התמונות (עד כמה שאפשר ושעדיין יראו טוב ולא קטנות מידי).

בנוסף להוסיף ALT לתמונות.

מה זה בכלל ALT ?

ALT TEXT הוא טקסט אלטרנטיבי כלומר טקסט חלופי לתמונה שזהו הטקסט שיוצג במידה ולא יהיה ניתן להציג את התמונה.

דבר כזה של חסימת תמונה יכול לנבוע מחסימת תמונות שמוגדרת בדפדפן הגלישה.

הטקסט הזה עוזר למנועי החיפוש להבין על מה התמונה והתוכן שלה, לכן חשוב שהתוכן יתאים לביטוי המיקוד.

 

אי אפשר היום בלי פייסבוק טוויטר והרשתות החברתיות :

חלק בלתי נפרד של אופטימיזציה לאתר הוא גם היכולת לשתף ברשתות החברתיות.

מומלץ מאוד שבכל עמוד באתר תהייה אפשרות לשיתוף מהיר של העמוד באתר.

גוגל מייחס לכך חשיבות מהטענה שאם שיתפו את התוכן שלכם כנראה שיש בו משהו מיוחד שכדאי לדרג גבוה.

מה גם שאתר ששיתפו אותו מעיד על רלוונטיות להרבה אנשים.

 

Title ו Meta Description : 

אחד הגורמים המשפיעים ביותר על דרוג האתר שלכם.

ה Title  הוא הכותרת שאותה הגולשים רואים בדף התוצאות של גוגל והוא חייב לכלול את ביטוי המיקוד.

ה Title הוא התאור הראשי של העמוד, ככל שהוא יותר מושך הוא גורם CTR גבוה יותר וככה גם לכניסות והמרות באתר.

Meta Description – הוא מה שאנו רואים מתחת לכותרת וגם שם אנו צריכים להוסיף את ביטוי המפתח שמקדמים.

אופטימיזציה לאתר
אופטימזציה לאתר